خرید فایل(بررسی نقش تولید علم در توسعه یافتگی جوامع، موانع و راهكارهای تولید علمی در گروه پزشكی ایران)

مقاله در 16 صفحه ورد قابل ویرایش خلاصه افزایش دسترسی به آموزش عالی و حركت به سوی همگانی كردن آن از پیش شرطهای اساسی توسعه علوم و فناوری در كشور است. با بررسی افزایش تقاضا برای بهرهمندی از آموزش عالی در علوم پزشكی، موانع اصلی تحقق آن را میتوان در علل بررسی نقش تولید علم در توسعه یافتگی جوامع، موانع و راهكارهای تولید علمی در گروه پزشكی ایران||اِچ اف40091444|hfr39015788|تحقیق بررسی نقش تولید علم در توسعه یافتگی جوامع، موانع و راهكارهای تولید علمی در گروه پزشكی ایران,پژوهش بررسی نقش تولید علم در توسعه یافتگی جوامع، موانع و راهكارهای تولید علمی در گروه پزشكی ایران,مقاله بررسی نقش تولید علم در توسعه یافتگی جوامع، موانع و راهكارهای تولید علمی در گروه پزشكی ایران,دانلود تحقیق بررسی نقش تولید علم در توسعه یافتگی
نمونه ای دیگر از بهترین فایل ها با عنوان بررسی نقش تولید علم در توسعه یافتگی جوامع، موانع و راهكارهای تولید علمی در گروه پزشكی ایران آماده دریافت می باشد.

مقاله در 16 صفحه ورد قابل ویرایش

خلاصه

افزایش دسترسی به آموزش عالی و حركت به سوی همگانی كردن آن از پیش شرطهای اساسی توسعه علوم و فناوری در كشور است. با بررسی افزایش تقاضا برای بهره‌مندی از آموزش عالی در علوم پزشكی، موانع اصلی تحقق آن را می‌توان در علل ذیل عنوان نمود:

1- عدم گسترش مناسب دانشگاهها در جهان و بخصوص در ایران.

2- پیدایش رشته های نوظهور و تنوع رشته ها.

3- كاستی بودجه دانشگاهها كه تا حدی زمینه رقابت مندی را در امر پژوهش تضعیف نموده و باعث فرار مغزها می گردد.

4- نحوه پذیرش نامناسب دانشجو

5- ضعف سیستم مدیریتی و عدم كاربرد مدیریت های جدید مانند مشاركتی- راهبردی و غیره.

6- عدم انتخاب و گزینش افراد با علاقه در این رشته ها كه خود باعث آسیب جبران ناپذیر به خود دانشجویان از نظر بخصوص اختلالات روانی و افسردگی و به جامعه مصرف كننده بهداشتی- درمانی می شود.

7- جدایی از فرایند توسعه ملی و عدم شفاف سازی.

8- خصوصی سازی غیر نهادینه.

راهكارهای مهمی كه طی تحقیقات بعمل آمده می توان طرح نمود شامل:

1- توجه مجدد به ساختار نظام آموزش عالی در جهت طرح توسعه نظام علمی كشور.

2- لزوم همكارهای علمی بین‌المللی در راستای توسعه علمی.

3- پیدایی دانشگاههای نوظهور و ایجاد مفهوم جامعه یادگیرند.

4- استفاده از مدیریت راهبردی- مشاركتی و غیره.

5- آینده اندیشی بعبارتی در نظر گرفتن اولویتهای 15 گانه گروه هزاره دانشگاه سازمان ملل متحد در تحقیقات و برنامه ریزی در پیشگیری جامعه از ابتلاء به آن معضلات.

6- لزوم تغییرات اساسی و طراحی برنامه های راهبردی در تولید علم و ارتباط با فن آوریهای جدید.

7- انتخاب بهترین دانشجویان با استفاده از آزمونهای شخصیت و تستهای رغبت سنجی.

8- ضرورت استانداردسازی و ایجاد شبكه و نرم افزارهای مناسب بین دانشگاهی و مراكز بهداشتی- درمانی.

9- استفاده از روش تفكر انتقادی در مدرسین و دانشجویان جهت تولید علم و ایجاد روشهای جدید پیشگیری- در كنترل و درمان بیماریها در جامعه.

لذا در نتیجه گیری نگارنده تصریح می كند كه با ارائه این نقطه نظر به شورای برنامه ریزی و آموزش عالی تغییر در روند محتوی و طراحی برنامه ها بعمل آید. در ضمن در ساختار دانشگاههای غیر انتفاعی مانند دانشگاه آزاد نیز در نحوه پذیرش دانشجو علاوه بر استفاده از سیستم حضوری و چهره به چهره، روش نیمه حضوری نیز امكاناتش فراهم گردد و با ایجاد گروههای آموزشی برنامه ریزی نرم افزاری و مولتی مدیا زمینه ایجاد ارتباط بیشتر با سایر مراكز بعمل آمده و علاوه بر تولید علم، به ارتقاء كیفی خدمات در بخش اشتغال دانش آموختگان نیز پرداخته شود. همچنین به فراگیری نیازهای بهداشتی درمانی، راهبردهای جدید به مراكز بهداشتی- درمانی و سایر مراكز مانند آموزش و پرورش، كارخانجات، زندانها مراكز خدماتی فراهم گردد كه باعث افزایش بودجه دانشگاه در این زمینه نیز گردد.
چكیده

افزایش دسترسی به آموزش عالی و حركت به سوی همگانی كردن آن، از پیش شرطهای اساسی توسعه علوم و فناوری در كشور است. در این مقاله سع شده است با بررسی افزایش تقاضا برای بهره مندی از آموزش عالی در علوم پزشكی، تبیین مفهوم همكاریهای علمی بین‌المللی و بررسی تاثیر آن بر توسعه علمی، موانع اصلی تحقق آن در ایران مورد بررسی قرار گرفته و سپس راهكاریهایی برای رفع این موانع و ارتقای سطح علمی ارائه گردد.

كلید واژگان: تولید علم، موانع، راهكارهای توسعه علمی، عصر اطلاعات فناوری.
مقدمه

ضرورت تولید علم و همگانی كردن آن، از پیش شرطهای اساسی برنامه اولویتهای ملی توسعه علوم و فناوری در كشور است. دوره ای كه آموزش عالی، عمدتاً نخبه‌گرا بود و به طبقات متوسط و حداكثر برخی لایه های مجاور و پیرامونی آن اختصاص داشت، سپری شده است. آموزش عالی در جهان امروز، از دهه های پایانی قرن بیستم، روبه همگانی شدن گذاشته و بصورت تقاضای اجتماعی در آمده است. بویژه كه با ظهور عصر اطلاعات، نیاز به دانش و علم بیش از هر وقت دیگر در گذشته، جنبه حیاتی به خود گرفته است. به سخن دیگر این تحولات ساختاری موجب دانشبر شدن زندگی[1] شده است، زندگی در ابعادی بسیار عمیقتر و گسترده تر از پیش به دانش و اطلاعات متكی شده است. مفهوم كسب و كار نیز بر اثر این تغییر ساختاری، عمیقاً دگرگون شده است. كاریدی در برابر كار فكری بیش از بیش، كم ارزش شده و مفاهیمی همچون «كارمند دانش»[2] یا كارگر مغزی[3] به میان آمده است. سازمانهای كار و خدمات نی، الگوی سازمان یادگیرنده[4] را پیش رو دارند. هر یك از كاركنان این سازمانها نه تنها باید در شغل خود بلكه درباره شغلهای همجوار و همه فرایندهای كار، مدیریت و محیط كار، بصورت مداوم اطلاعات تازه‌ای به دست آورند تا بتوانند در چرخه‌های كاری، حضور موثر داشته باشند (15).
- راهكارهای تولید علم در گروه پزشكی

1-2- توجه مجدد به ساختار نظام آموزش عالی در جهت طرح توسعه نظام علمی كشور: رمضانی در مقاله خود بنام مشكلات كنونی دانشگاهها و نظام توسعه علمی كشور چنین توصیه می كند ابتدا به روش شناختی طرح توسعه نظام علمی كشور كه دارای پنج مولفه است بدقت بررسی مجدد بعمل آید و آنها عبارتند از: كاوش و مرور منابع، شناخت اجمالی نظام علمی، طراحی اولیه نظام علمی كشور بخصوص در بخش پزشكی، مطالعه الگوی مبنا، و بالاخره استخراج ساختار طرحهای نظام علمی كشور. وی توسعه علمی كشور را به عنوان فرایند اصلی منظور یاد می كند و می گوید این فرایند به دو زیر فرایند تقسیم می شود كه عبارت است از: زیر فرایند توسعه آموزش عالی و زیر فرآیند توسعه پژوهش.

لذا روش شناسی به كار گرفته براساس رویكرد سیستمی و شكل گراست. كمبود ظرفیت، تنوع رشته ها. تنوع دانشجویان كاستی بودجه، پیدایی دانشگاههای نوظهور و رقابت تنگاتنگ از جمله مشكلات فراگیر است. علاوه بر این دانشگاههای در حال توسعه با مشكلات جدایی از فرایند توسعه ملی و موانع توسعه نیافتگی روبرو هستند. دانشگاههای كشورهای در حال گذار با مشكلات تداخل بین مالكیت و مدیریت و خصوصی سازی غیر نهادینه دست به گریبان هستند.

در بخش دوم به ارائه طرح توسعه نظام علمی كشور می توان پرداخت طرح مذكور بمنظور توسعه علمی به عنوان ابزار عمده توسعه ملی، بازنگری و تحول نظام آموزش عالی و نظام پژوهشی كشور، همگامی نظام علمی با فرایند جهانی شدن و تهیه قانون نظام علمی كشور تعیین شده است. مدل طراحی شده برای طرح حاصل تركیبی از رویكرد سیستمی، مدلهای كنترل كلاسیك، روشهای تحلیل مطالعات استراتژیك و مهندسی اطلاعات می باشد. روش شناختی، بشكل فرایندگر می باشد.


مطالب دیگر:
📝پاورپوینت خلاصه کتاب تئوری و طراحی سازمان (جلد دوم) تالیف ریچارد ال دفت ترجمه دکتر پارساییان و دکتر اعرابی📝فصل دوم ادبیات نظری و پیشینه تحقیق بررسی عوامل موثر بر میزان رشد سالانه فروش محصولات لوازم خانگی - 47 برگ وورد قابل ویرایش📝پاورپوینت فصل یازدهم کتاب تئوری و طراحی سازمان (جلد دوم) تالیف ریچارد ال دفت ترجمه پارساییان و اعرابی📝پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب تئوری و طراحی سازمان (جلد دوم) تالیف ریچارد ال دفت ترجمه پارساییان و اعرابی📝پاورپوینت فصل سیزدهم کتاب تئوری و طراحی سازمان (جلد دوم) تالیف ریچارد ال دفت ترجمه پارساییان و اعرابی📝پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب تئوری و طراحی سازمان (جلد دوم) تالیف ریچارد ال دفت ترجمه پارساییان و اعرابی با موضوع روابط بین سازمانی📝پاورپوینت فصل پانزدهم کتاب تئوری و طراحی سازمان (جلد دوم) تالیف ریچارد ال دفت ترجمه پارساییان و اعرابی📝اینستاگرام مارکتینگ- لایک های پول ساز📝دانلود پاورپوینت زندگی نامه شهید قاسم سلیمانی📝پاورپوینت بررسی میزان شفافیت و پاسخگویی در نظام های سیاسی مختلف و شناسایی الزامات ارتقای شفافیت و پاسخگویی در ایران📝دانلود پاورپوینت بررسی تطبیقی بودجه ریزی استرالیا📝سوالات تئوری جامع ماشین های الکتریکی📝پروژه ترانس مثلث مثلث📝کنترل مدرن شایانفر📝سوالات کنترل مدرن📝دانلود پاورپوینت آشنایی با استان مازندران📝دانلود پاورپوینت ظهور پارکها و مراکز رشد علم و فناوری-وجه تمایز دانشگاه سنتی و مدرن📝دانلود پاورپوینت قوانین تجارت حلال و حرام از دید اسلام📝دانلود پاورپوینت متدلوژی سیستم های نرم (SSM)📝دانلود پاورپوینت نقش مراکز رشد در توسعه کار افرینی و تاثیر آن در تایلند📝دانلود پاورپوینت آشنایی با شرکت خودروسازی تویوتا📝پاورپوینت حاکمیت شرکتی و مساله شفافیت (نگاهی به نقش شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه)📝تحقیق در مورد اثر مغناطیسی جریان الکتریکی📝تحقیق در مورد شوت سه گام بسکتبال📝آزمون علوم تجربی درس 1 و 2چهارم دبستان